lördag 19 november 2011

På jakt efter julstämningen...

Hejsan!

Idag har barnen och jag besökt två julmarknader och en härlig inredningsbutik.


Letar efter justämningen. Ute är det plusgrader, och endast lite frost i diket och isskorpa på vägen...
Var är snön??
När vi kom hem tog vi en härlig skogstur och fick med oss granris, tallris, enris, nypon och en liten adventsgran!!


Hittade lite små söta fynd på vår shoppingtur i dag i alla fall. Ska fota imorgon när det är lite bättre ljus.
Trähjärtat med madonnan kommer från SIA.


Ha en skön lördag kväll!
Kramen Jenny

8 kommentarer:

Angelica Little Corner of Crafts sa...

Det rykades om snö imorgon men när det regnar idag känns det som att det var ett hitte-på. Typiskt, nu får det gärna komma när det ändå drar sig mot slutet av november.
Ha en skööön söndag! Kramar!

shabby chic og lavendel sa...

Ikke mye som minner om november og nesten advent her heller... Men som du har også eg og minstejenta mi vært og hentet noen minigraner i skogen idag. Så får vi se i morgen hvor jeg skal plassere dem hen :)

Ønsker deg en fortsatt fin kveld og en herlig søndag.
Klem fra Catharina

Lisa sa...

Hej söta. Här är frost i gräset så man kan låtsas att det är snö. Ska också försöka ta mig till skogs framöver. Må så gott nu,,,

Kram Lisa

Emmas vita drömmar ♥ sa...

Hej fining!
Jag känner mig helt och hållet nöjd med en grön jul i år, är trött på snön efter de senaste vintrarna... Måste dock erkänna att lite pudersnö skulle ge en lite extra julkänsla. =)
Jag måste också ge mig ut i skogen snart, det blir aldrig av trots att den ligger bakom husknuten. Skärpning! ;)
Jag har ett likadant hjärta, gillar det så mycket, hänger i min "franska hörna" men jag ska kanske låta henne vara med i julfirandet? =)

Kram kram

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Hoppas du har bättre ljus än vi har här, stört omöjligt och fota idag. Jättefint hjärta, och mysigt med julmarknader.
Kramar
AnnaMaria

Tina sa...

Jag har haft vår hos mig idag, sol och så varmt så jag gick bara i tröja..konstigt väder.
Julmarknad lät kul, det ger ofta en så fin julstämning!
Underbart hjärta du köpt, Sia har mycket fint!

Ha det gott/kram

Unknown sa...

Två julmarknader?
I trönö eller?
Är väl i skärså nästa helg, då ska jag nog ta och hälsa på torbjörn och köpa en strömmingsburgare :P

Ja, ni får nog jaga utomhus ett tag till. Inomhus kommer man långt med pepparkakor och glögg har jag märkt ;o)

SYns imrgon!

Kram

zockervadd sa...

Låter som ni haft den perfekta söndagen...som hade vart ännu mer perfekt om det bara fanns lite snö oxå!
Det här mörkret är hemskt.... sååå LÅT DET SNÖA nuuuuu.....

Kramen Jenny