söndag 18 december 2011

Kristyränglar och änglastrutar...


Fjärde advent - och tre dagar kvar till jullovet!

Ändå har jag inte hunnit så långt som jag brukar i julbestyren.. Förstår inte riktigt var dagarna tar vägen..


Vi har dock varit ut och hämtat julgran idag. Härligt vinterväder. Det har snöat hela dagen och skogen påminde lite om Narnia.


Granen som jag hittade såg så tät och fin ut. Lite yvig - men jag tänkte att efter lite "friserande" så blir den perfekt. När vi kom hem och snön kommit av såg den dock inte lika fin ut. Tänk att det kan bli så?!


Men, men.. imorgon ska vi klä granen i alla fall. Och med allt pynt brukar det bli bra till sist... hoppas jag...
Jag och barnen har pysslat lite julgranspynt nu ikväll. Kristyränglar och så små strutar av tårtpapper.


Vad har ni haft för er denna sista advent? Hoppas att ni haft en fin dag!
Kramen Jenny

8 kommentarer:

Rapport till Vänfors sa...

Granen brukar alltid bli fin när man klär den, ju mer pynt desto finare:)
Pysslar inte så mycket nuförtiden eftersom barnen är så stora, men lite kvistar, hyacinter, amaryllis, ljus och mossa kommer allt fram...och lite pynt också:)
Kram Annika

Vintage House sa...

kanonfint pynst du har gjort och vi fick in granen i fredags och det är så juligt...
ha det så mysigt
kram
sandra

EnSpruckenRosaTekopp sa...

Jag håller med dej.. vart tar dagarna vägen?! Det går alldeles för fort. Sött pyssel du gjort! Ha en fin vecka. Kram Tilda

Helena - ullvi32 sa...

Härligt med eget pynt, brukar bli pricken över i't. Blir nog bra när den väl är klädd :)
Har två arbetsdagar kvar sen ska det sista fixas inför den efterlängtade julen, hoppas bara mina små håller sig friska!
Ta det lugnt, många kramar Helena

Hammarsbacken sa...

Vilket sött julpynt ni har gjort.
Kram Sonja.

Borgmästaren sa...

Fina strutar. Lite av gran-charmen består ju av att de ska vara lite sneda och vinda.

zockervadd sa...

Ja du... det går för fort de dagarna.
Underbart fint pyssel ni gjort <3

Kram Jenny

shabby chic og lavendel sa...

Jammen går det fort mot jul nå. berre fire dager igjen... I går kjøpte eg meg noen kakeservietter for å lage kremmerhus, men eg har ikke hatt tid til å lage noen enda. Kremmerhusene dine var jo utrulig søte :)

Klem klem :)