torsdag 24 november 2011

Julens dofter


Vilka dofter förknippar ni med julen?



Jul för mig är doften av hyacint, glögg, kanel, nejlikor, pepparkakor, gran...


Köpte fler hyacinter igår, och planterade en av dem i en glasform i en ställning (vet inte exakt vad det är för slags form) tillsammans med mossa, taklök, skivor av apelsin, kanelstänger - och så en ljuskopp med ett doftljus - som verkligen luktar JUL!



Torsdagkvällen är här och mer och mer advent smyger sig in här hemma.
Imorgon eftermiddag hänger jag nog upp adventsstjärnorna..


Kramen Jenny

6 kommentarer:

Emmas vita drömmar ♥ sa...

Härliga adventsfoton, kan nästan känna doften ända hit! =) Håller absolut med om att glögg och hyacinter luktar jul men det som jag nästan förknippar allra mest med julen är doften av clementiner och utblåsta ljus - aaah! ;)
I dag har W varit sjuk och jag har vabbat och faktiskt hunnit med en hel del adventsförberedelser.

Ha en fin kväll!

Kram kram

zockervadd sa...

Åh vad julefint du gjort <3
Jag älskar alla dofter som förknippas med julen...Tur julen finns ändå i det här mörkret så man får umgås, njuta av godsaker och bara myyyyysa!

Här hemma är det advetspysslat nu, kunde inte hålla mig;-) hehe...

Kraaaam Jenny

Lisa sa...

Ummmm, så härligt. Man blir sugen på JUL JUL nu när man ser dina fina bilder. Ha de got..

Kram Lisa

Helena - ullvi32 sa...

Du har verkligen lyckats fånga och sammanfatta julen i en enda skapelse :)
Jag tål tydligen inte hyacinter, jag nös och nös som en tok förra året innan jag fattade varför. Synd för dom är ju såå fina!
Annars är det främst kanel som jag förknippar med jul!
Kramar från Helena

Rapport till Vänfors sa...

Låter kanske knäppt men jag förknippar såpa med julen också. Mamma städade som en galning dagen innan julafton när jag var liten så det är också lite jul för mig:)
Kram Annika

Vilmas Hus sa...

Kan känna doften ända hit;-) För mig kom julkänslorna häromdagen när vi bakade pepparkakor, då doftade det jul i hela huset. Och clementiner, det är jul för mej!

Ha en skön helg!
Kram Charlotte