Visar inlägg med etikett award. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett award. Visa alla inlägg

måndag 9 januari 2012

Bloggawards!

Godmorgon på er denna första dag på den första"riktiga" vardagsveckan detta år!


I går kväll när vi kom hem från Norge hade jag fått TVÅ fina bloggawards - en från Lisa med bloggen Frelugan och en från Jennie - Gamla skolan. Tusen, tusen tack tjejer - det värmer verkligen.
Awarden heter


Liebster är ett tyskt ord som betyder "käraste" och utnämningen ges till bloggar med färre än 200 följare/prenumeranter.

♥ ♥ ♥
Får man awarden ska man tacka den som gett, länka - och ge vidare till fem bloggare som är värda att uppmärksammas lite extra!
Jag skickar den vidare till följande fem härliga damer;

Jenny - Fånga dagen

Helena - Ullvi32

Tina - The Shed



Gör ett besök hos dessa bloggar - klicka bara på länken för att komma dit- massor av härlig inspiration att hämta!



♥♥♥
Kramen Jenny

onsdag 14 september 2011

Ännu en award..


Herregud, jag blir alldeles överväldigad! Har fått ännu en bloggaward. Denna gång från goaste Emma med bloggen - Emmas vita drömmar!
Med denna award följer, som sig bör, lite uppdrag.
Det första är att man ska tacka den som gett en awarden - så tusen, tusen tack, Emma! Jag blir såå glad!

Nummer två är att man ska välja ut åtta bloggare som man skickar vidare denna award till...Så här kommer mina åtta utvalda bloggar... (Så svårt att bara välja åtta)


Nummer tre är att man kontaktar dessa - och berättar att man ger dem awarden.
Nummer fyra; berätta åtta slumpmässiga saker om sig själv. Okej, här kommer min lista över lite "onödigt" vetande om kvinnan bakom bloggen Hemmavid ;0)

1. Jag är fruktansvärt morgontrött. Ställer klockan på ringning en halvtimme innan jag kliver upp - för att kunna snoooza en stund...

2. Jag gråter ofta när jag ser en sorglig eller känslosam film eller ett TVprogram.

3. Jag älskar choklad! Mjölkchoklad, kladdkaka, chokladmousse, chokladglass... you name it!

4. Jag påbörjar gärna projekt - kan vara allt från att slipa en möbel till att påbörja en tavla, men har lite svårt att slutföra dem innan jag har påbörjat nästa.

5. Jag tycker om att ha undanplockat hemma - men om du öppnar ett köksskåp eller liknande så råder där innen fullkomligt kaos. Och bli inte förvånad om det rasar ut en och annan grej på dig... Syns inte = finns inte...

6. Jag tycker inte om papper. Har svårt att hålla reda på viktiga papper och dyl. Lägger undan dem på väldigt bra ställen, så bra att jag ofta glömmer bort var...

7. Jag älskar att läsa. När jag kommer in i en bra bok har jag svårt att släppa den. Det har hänt flera ggr att jag ligger och läser till långt in på småtimmarna, just för att jag inte kan sluta. Detta medför att jag sällan läser under terminerna, utan spar detta till lov och semester...

8. Jag kämpar i stort sett alltid med att nå min idelvikt. Tycker alltid att jag väger en 6-7 kilo för mycket. Hittar dock aldrig tillräckligt med motivation för att ta tag i det "på riktigt".. väntar fortfarande på att den rätta motivationen ska komma...

Sådär.. det var lite mer om mig det!

Hoppas ni haft en trevlig onsdag
Kramen Jenny

torsdag 8 september 2011

Dubbelt upp!


Är så himlars glad - har inte fått mer än TVÅ fina awards idag!
Den ena från Nettan, med bloggen; Dagdrömmar i vitt och den andra från Sonja, som skriver bloggen Hammarsbacken!

Tackar och bockar.. Det värmer verkligen och det gör att man mer än gärna fortsätter blogga!

Med den fina awarden följer fem frågor som besvaras här;

1. Varför började du att blogga?
Har alltid haft ett intresse för inredning, ända sedan jag var liten och möblerade om i dockskåpet. Att fotografera är ett annat intresse.
Har länge läst inredningstidningar och under de senaste åren även inredningsbloggar. Tanken att starta en egen blogg föddes för ett tag sedan.. men skulle jag våga? 
Genom bloggen kan jag kombinera dessa två och förhoppningvis inspirera andra ibland också...

2. Vilka bloggar följer du?
Jag har lagt mina favoritbloggar som jag besöker regelbundet i min blogglista! Ingen nämnd, ingen glömd.

3. Vilken är din favoritfärg?
När det gäller inredning är det vitt och blått. När det gäller kläder är jag svag för grönt...

4. Vilken är din favoritfilm?
ÄÄÄÄLSKAR romantiska komedier och dramafilmer. En favorit är P.S I love you, en annan är Höstlegender.

5. Vilka länder/ vilket land drömmer du om att besöka och varför?
Att besöka Provance i Frankrike är en dröm.. Att få uppleva atmosfären, känslan och den underbara naturen. Som hobbykonstnär tror jag att det finns mängder av inspiration där!

Skulle även gärna vilja besöka Mexico. Landet känns annorlunda, spännande, mytomspunnet..

**************************


Nästa uppgift var att skicka denna award vidare till fem andra bloggare som har färre än 100 följare.
Så jag antar att jag får välja ut hela tio bloggar då - dubbelt upp med andra ord!


Har valt tio bloggvänner som skänker mig glädje och inspiration. Som skriver om sin vardag och delar med sig av härliga tips och idéer!

Jennie - Gamla skolan
Anna - Mitt vita Björkebo
Marie - Tre nyanser av vitt
Catharina - Shabby chic og lavendel
Fredrik - Freddes vita hem
Cecilia - Cecilas kreativa sida
Malin - My white mess
Jenny - Fånga dagen
Charlotte - Vilmas hus
Hanna - Färg och form



Varsågoda mina kära bloggvänner! Nu är det er tur att skicka awarden vidare!

Kramen Jenny






tisdag 28 juni 2011

Home sweet home - och award!


Så var man hemma igen efter midsommarfirandet uppe i Härjedalen.

Långa lata dagar. Har målat mycket eftersom att jag ska ha konstutställning på lördag. Då har vi landsbyggsmässa här i Trönö - och för andra året i rad ställer jag ut mina akvareller. Alltid lika spännande - och alltid lika pirrigt att visa upp vad man har gjort.

Att vara upp i stugan utan el och andra bekvämligheter gör att man kan sitta ganska ostört och måla. Jag hade aldrig kunnat sitta 5-6 timmar/dag om jag varit hemma. Det är alltid en massa annat som ska göras..


Under tiden som jag tagit lite "semester" från bloggen så har hela två söta tjejer - Emma med bloggen Emmas vita drömmar och Nettan med sin blogg Dagdrömmar i vitt - gett mig varsin AWARD!
Snacka om överraskning! Och snacka om att jag blev glad! Tusen tack, kära ni! Ni är GULD värda!

Med denna award följer lite åtaganden..

* Ge den första du möter en bamsekram

För min del blev det dottern som fick en stooor kram!

* Räkna upp 10 saker som du är bra på..

Oj,oj.. Inte alltid så lätt när det gäller positiva saker om sig själv.. men här kommer min lista (utan inbördes ordning);

-jag är en bra och kärleksfull mamma!
-jag är duktig på att uttrycka mig med och genom bilder!
- jag är duktig på att lyssna på mina medmänniskor!
-jag är bra på att ha många bollar i luften samtidigt!
-jag är duktig på att organisera!
-jag är bra på att få mina gäster att känna sig välkomna!
-jag är väldigt generös!
-jag är en duktig lärare!
- jag är bra på att se vad som passar ihop och vad man kan använda för att göra hemtrevligt!
och slutligen;
- jag är grym på att baka kanelbullar!

Den sista uppgiften var att...
Skicka utmärkelsen vidare till tre bloggare;

Denna del var nog den svåraste. Det finns så många fina, läsvärda bloggar men jag valde till slut dessa tre;





Så där! Då har jag gjort min del av "avtalet"!
Ha nu en fin tisdagkväll.

Kramen Jenny