söndag 14 augusti 2011

Vit som snö..


Bjuder på ett par bilder på mina vackra vita rosor - Schneewitchen - som snart ska få komma ner i jorden. Jag köpte fyra stycken i början av juni och de har levt i sina krukor hela sommaren.. det är en klasblommig rabattros som doftar svagt...


Ville inte gräva ner dem innan vi målat om väggarna samt fixat taket. De hade nog inte mått så bra under byggställningarna. Men nu är framsidan av huset klar - och ställningarna är flyttade till baksidan - så till veckan ska jag plantera mina härliga rosor! De kommer att göra sig bra mot den rödmålade väggen!


Ett annat av helgens projekt - förutom målning av hus, fönster och röjning av vind - har varit att i alla fall börja måla korgstolar. Har FÅTT tre stycken kanonfina av min kära moster och hennes sambo! Tack!

grundmålad

Nu är en av dem grundmålad - och det är såå pillrigt. Har sagt det förr - men nu blir det nog av - jag måste köpa mig en färgspruta!

Omålad

Solen skiner i Hälsingland idag - men imorgon, lagom till jobbstarten - ska visst regnet komma..
Ha en skön söndag eftermiddag och kväll!
Kramen Jenny

4 kommentarer:

Emmas vita drömmar ♥ sa...

Hej vännen!

Underbara rosor och underbara korgstolar! Vilken snäll moster du har. =) Kolla på Jula, de har relativt billiga färgsprutor. ;)

Kram kram

Lisa sa...

Åhhhh, så vackra rosor. Älskar dommm. Ja det vore nog inte helt fel med en spruta nu kan jag tänka men snygga blir dom. Ha de bäst vännen..

Kram Lisa

Anonym sa...

Herlige roser og med passende navn:) Skjønner godt at malesprøyte står høyt på ønskelista men stolen ble uansett veldig så fin:)

Millas hem sa...

Härliga rosor och vilken fin rottingfåtölj!

Kram Camilla