tisdag 2 augusti 2011

Ett och ett är två


Har ni sett vad bra min lilla tratt passar ihop med silen som jag fyndade hos Emma i hennes bloppis?

Samma färg, samma nötta yta...
Ibland stämmer det så bra, eller hur?
Perfekt inför saftkokningen!


Ha nu en fin tisdag!
Här monteras byggställningar runt huset - taket ska nämligen isoleras och takplåten ska bytas!
Snickaren var här redan strax efter 7 och även om jag hade kunnat ligga kvar i sängen så klev jag upp då - och jäsiken vad man hinner med grejjer såhär på morgonkvisten! ;0) Kanske ska man börja kliva upp så här tidigt resten av semestern?

Kramen Jenny

3 kommentarer:

dagdrömmar i vitt sa...

Morgonstund har guld i mun, hihi
jag är oftast uppe klockan 6 och gissa om jag hinner saker. NEJ jag slappar i flera timmar, drar fötterna efter mig, och kanske, jo det gör jag, släpar runt på saker också, hihi.
Man hinner så mycket på en dag om man går upp tidigt. Sedan sover man middag!! det bästa på hela dagen;)
Lycka till med taket!
Kramkram / nettan

Hammarsbacken sa...

Tratten och silen var ju som gjorda för varandra. Kul! Ja, visst hinner man mycket när man kliver upp tidigare. Men det är ganska skönt att sova också... Lycka till med taket! Kram Sonja.

Emmas vita drömmar ♥ sa...

Nämen titta, kompisarna har hittat varandra! Så fint de passar ihop. =) Nu ska det bli spännande att få se vinstället, kommer bli jättefint i vitt!

kram kram ♥