måndag 16 maj 2011

En trave gamla böcker



På lilla kaffebordet i hallen ligger en trave böcker och en griffeltavla.



En bibel från 1909 och två exemplar av Ny ABC- och LÄSEBOK för SMÅSKOLAN. Den ena från 1904 och den andra från 1905



Får en alldeles speciell känsla av att bläddra i gamla fina böcker som är märkta av tidens tand...




Den ena läseboken tillhörde en Albert Landin, samma lille Albert som jag berättat om i tidigare blogginlägg (klicka här för att komma dit..)

Hoppas att ni haft en bra start på denna underbara majvecka.
Glöm inte att stanna upp och njuta av vardagen..

Kramen!

7 kommentarer:

Emmas vita drömmar ♥ sa...

Gamla skol- och barnböcker får mitt hjärta att klappa! Jag har också några hemma, en är från min farfars faster och i boken ser man hur hon har övat att skriva sitt namn med skrivstil - Hanna Abrahamsson. Tänk att en söt liten unge suttit och plitat och läst i de böckerna - underbart! =)
Ha en fin kväll.

Kram Emma

Anonym sa...

När ska du ge dig på att måla trappan?

zockervadd sa...

Jag håller med dig. Det är underbart med gamla slitna böcker.. Man undrar hur många som suttit och bläddrat i de där slitna, vackra böckerna egentligen? Fyndade själv några på loppisen som jag bara älskar!
Ha det bäst...KRAMEN

freddesvitahem sa...

Gamla läseböcker. Vad roligt det hade varit och fått bläddra igenom sidorna, speciellt i stolen i hallen under trappen och drömma bort dig i det förflutna.
Kram och ha en underbar tisdag.

Hemmavid sa...

Anonym - jodu.. trappan är ett projekt som vi tvistar om här hemma... Jag vill måla, maken vill att den ska vara som den är... ;)

Vi får väl se hur det blir så småningom.. ;)

Vintage House sa...

Hej
Vackra böcker:)
Tycker det är så fint..
ha en skön dag här står regnget som spö i backen.
kram
sandra

Vilmas Hus sa...

Tack för din fina kommentar hos mej! Vilka underbara böcker!

Ha en fortsatt bra dag!
Kram Charlotte