måndag 26 mars 2012

Dörrkrans


Hejsan!

De senaste dagarnas vackra vårväder kom visst av sig...
Mulet idag, men fortfarande 10 grader varmt. Håller tummarna att solen kikar fram snart igen...


I helgen band jag ihop en dörrkrans av björkris och lindade spetsband runt. Dekorerade med några fjädrar - och så blev det en påskig vårkrans!


På bilden skymtar vår ytterdörr som sjunger på sista versen. Planerna är att vi ska byta ut den mot en härlig dubbeldörr till sommaren.


Måndagar är långdag för min del. Jobbar till 17 - och när man dukat av middagen så är det skönt att slå sig ner på kökssoffan med en kopp te och gå på en liten bloggrunda...
Hoppas ni haft en fin måndag.
Kramen Jenny

9 kommentarer:

Mi´s nya liv och det jag redan levt sa...

Hej Jenny !

Hade också tänkt mig en krans till min ytterdörr, som inte är så fin att de snor den för mig.

Köpte fyra ljusmanchetter för att göra en av.men vet Du vad jag nöjde mig med en,på den tomma xkroken.
Under den Sankta Ragnhilds kyrka, för jag får titt som tätt påhälsning av Jehovas, vilket är så otrevligt,har min tro inte deras.

Den består av två nyanser lila o.smala band 19.90 på MAXI


Kram Mi

Helena - ullvi32 sa...

Fint och roligt att göra sin egen krans, smart att göra den påskig med fjädrar också. Måste komma ihåg att köpa lite vita fjädrar. Och färgglada till barnen :)
Hoppas du har en fin kväll, kram

Vivishagerom sa...

Så flink du er som lager en så nydelig drøkrans.

Tina sa...

Har en dörr som behöver målas om men en krans piggar ju alltid upp!
Så fint du har gjort, vårigt!

kramkram

annashusidingtuna sa...

Hej!
Så härligt det låter med pardörrar, det drömmer jag också om att vi ska kunna ha ngn dag....
Jättefin krans!
Kram Anna

Änglarum sa...

Söt krans!jag blir sugen på att göra en jag med!i dag är det grått igen!vill ha tillbaka solen NUUU! ha det gott ktram Jessica

Unknown sa...

Fin dörrkrans som ju passar kanoners till ert hem :)

Ockes Vita Villa sa...

Hej!
Din krans blev såååå fin och tack för din fina kommentar på mitt hjärta till krans!
Hoppas du får en bra vecka!
Kram Angelica

jessica, mamma i Familjen vanlig sa...

Första gången jag tittar in här, fin blogg och den här kransen var verkligen jättesöt. Är inte så pysslig men denna skulle jag kanske klara av, får göra ett försök till helgen kankske?