torsdag 1 september 2011

Motarbetad...


Finns det NÅGON som gillar när det ligger skruvmejslar,legobyggen, nyckelknippor, petshops, eltejprullar, pannlampor och diverse skrivar framme på byråer, bord och bänkskivor där man själv försöker hålla lite ordning och göra lite fint??

Tänkte väl det.. INTE jag heller..

Tänk att det ska vara så svårt att plocka undan efter sig?
Känner mig lite smått motarbetad av övriga familjemedlemmar just nu. Undrar om det hjälper att gå i strejk?? Tveksamt...

Kramen Jenny

12 kommentarer:

tre nyanser av vitt sa...

Hej
ha ha känner precis igen känslan grrr. Det är inte så noga med att det är städat men jag vill inte ha massa pryttlar ligga överallt. Lycka till med att få pli på familjen.
Ha de gott
Kram Marie

Anonym sa...

Lägg allt i en salig blandning i en kartong..
Så gör jag på skolan med skor och kläder som inte är på sin plats Förr eller senare kommer dom på att det inte är så kul att gräva i kartongen / Ha det så bra kramar från Susanne W

Anonym sa...

Nä, tyvärr hjälper det inte att gå i strejk Jenny...jag har nämligen provat. Det enda som blev utav det var att jag fick panik o blev tokig...och min familj undrade vad det var... ;-)

Kramar från Annelie

Emmas vita drömmar ♥ sa...

Hej vännen!
Skönt att höra (läsa) att fler har samma "problem", hihi! Antar att det hör till familjelivet, den mindre roliga delen av det. ;)

Kram kram

dagdrömmar i vitt sa...

Hihihi NEJ du gulliga, det hjälper inte att strejka, jag har provat. Efter en dag var det totalt kaos,,,, och ingen brydde sig. Efter några dagar var det likadant,,,Så jag har ställt lådor och korga överallt som jag lägger ner allt i som jag hittar,,,
DÅ får i alla fall ajg lugn och ro i själen, hihi
JA du visst är det härligt med ett jobb man trivs med<3
Sov gott <3 nettan

Så Vitt Jag Vet sa...

Hej ! Jag känner igen mej.. Hos oss är det jag som lämnar efter mej saker, men plockar bort oxå.. Dottern är den som gnäller på sin mor ( mej ).. Lite ombytta roller här.
Kraam
Sanne

zockervadd sa...

Det där känner man igen sig i. Och det är ju så trist att ödsla energi på att bli irriterad.
Tyvärr har jag inga bra tips, efter ha provat det mesta;-) haha...
Kram

Lisa sa...

När du hittat lösningen på de fenomenet betalar jag gärna för att få receptet....

Kram Lisa

Mitt Vita Björkebo sa...

Men guuuuuuuuu så skönt att höra att jag inte var ensam.....VARFÖR ska det vara så svårt för DOM att hålla undan skiten...,dom SER väl att det inte passar in för 5 öre....Man tror ibland att man ska plocka ihjäl sig....
Man gör fint för ALLA hemma..å så kommer dom....,haha låmgnäsa på oss.....
Hoppet e det sista som överger oss....KLEN tröst...,ja vet...
Ha en skön fredas kväll nu ...kram ANNA

Hammarsbacken sa...

Tänk att det där känner jag igen. Det där med strejk kanske var en bra idé. Man kanske skulle prova... Kram Sonja.

Mjuka sa...

Precis så har vi det också. Önskar att man kunde få dem att förstå.
Lycka till!
Kram Malin

Vilmas Hus sa...

Känner så väl igen det där. Känns som man inte gör annat än plockar och städar ibland. Inge roligt att behöva tjata heller... Hmmm vet inte hur man ska lösa detta...

Testa gärna tårtan, du kommer inte bli besviken!
Kram Charlotte