lördag 2 april 2011

Lördagslugn...

Bilden är från vårt badrum, en bricka ovanpå varmvattenberedaren...

Jag är nog inte ensam som tycker att det är svårt att få ihop vardagarna ibland, särskilt mornarna..

Jag är vad man skulle kunna kalla en typisk "snoooozare". En som gärna ligger och drar mig en stund extra, vilket oftast resulterar i en aningens morgonstress...

Likt en dirigent ger jag barnen kommandon;
 - Klä på dig,
-  Slå av TV;n
-  Kom och ät frukost
- Borsta tänderna...

Vi kommer i alla fall iväg - varje morgon - i relativt bra tid - och vi har ännu inte kommit för sent, varken till skolan eller jobbet. Men morgonstressen är knappast rolig...


Tacka vet jag lördagar. Lugna sköna lördagsmornar. Lång frukost, ingen stress... Barnen får klä på sig i sin takt, och mamman slipper dirigera!
Hoppas ni har haft en skön, lugn lördag!
Kramen!