söndag 3 april 2011

Expert på att röja..


Rena bänkytor är min melodi!
Undanplockat och fint!
Tyvärr samlas det allt som oftast små högar av viktiga papper, mindre viktiga papper och papper som man inte vet varför man spar.


På köksbänken (och även på köksbordet, vardagsrumsbordet, byrån i hallen) hamnar även tomma glasburkar i väntan på sortering, pantburkar, små skruvar, hårspännen, en och annan tändsticksask... ja, lite allt möjligt smått och gott.


Jag står ut till en viss gräns - sen drabbas jag av röjarfeber! Jag är expert på att städa undan för att få rent på bänkytorna. Allt "krafs" hamnar i skåp och lådor. Syns det inte så finns det inte.

Problemet är att jag är lite väl duktig på att röja ibland - till makens stora förtret..så duktig att vissa viktiga saker tenderar att försvinna...

Hoppas att ni haft en skön helg, trots att den gick alldeles för fort...
Kramen!

1 kommentar:

färg o form sa...

Jag är nog som dig!! det som inte syns finns inte, oh! jag kastar och gömmer och tyvärr glömmer.......vart jag lägger ibland viktiga saker.Ha det gott//Hanna