tisdag 12 februari 2013

Ingen som passade




Halloj!

Fettisdagen idag - dagen då semlan står i fokus! Har ni ätit någon semla idag?

Själv är ganska så svag för semlor... eller i alla fall var...


Hade bestämt mig för att tillåta mig att äta EN semla i år - på den "rätta" dagen. (lade om kosten efter jul, och avstår numera från fikabröd och godis).

Men när jag nu kommit så här långt så har suget efter godsaker avtagit och jag känner att jag avstår helt...
Konstig känsla för någon som jag - som i alla fall har varit en riktig sockerråtta. 


Men hur som helst en ganska så skön känsla - att det GÅR att förändra gamla vanor.

I helgen köpte jag en söt liten primula. Hittade dock ingen kruka som passade - så jag snodde ihop ett tårtpapper och knöt om ett rosa rutigt band. 


Blev rätt så sött, tycker jag.


8 kommentarer:

hemma hos lilla mej sa...

Bara så fint blev det med pappret runt blomman.Har också lagt av med massor av socker .Men en semla blev det .Ha en skön kväll.Kramar Rita ♥

Änglarum sa...

Hej!ingen semla här i dag..varken ids baka eller åka o köpa..har ju varit ledig och inte varit ute..har också börjat dekorera med tårtpapper o waxat papper!visst är det sött <3 kram Jessica

Anonym sa...

Riktigt söt!!!
Ingen semla här heller. Jag har aldrig gillat dom.
Ha en skön kväll
Kram
AC

Tinis vita hem sa...

Det blev fint med kakpappret :)
Ha en god fortsättning på veckan!
kram Tini

Vivishagerom sa...

Dette ble jo super fint! Så koselig å gi bort en slik blomst!

Ha en fin kveld! Klem

~ INA ~ Inas☆House sa...

Inga semlor här hos oss. Är inte så förtjust i dem - som tur är. :)
Jättefint med pappret runt primulan. :)

Må så gott!
Kraam
Ina

mitt hjärtas fröjd å glädje sa...

Blev jätte sött med tårtpappret runt!
Här blev inga semlor heller.
Ha en fin dag.
Kram Jennie

Huset på Backavägen sa...

Så enkelt! Så fint! Här har du en som inte gillar semlor, konstigt tycker många.
Kram Anki