torsdag 13 december 2012

Torsdagstema . vardagsrum



Hejsan!


Hoppas ni haft en fin Lucia torsdag. 
Torsdag betyder tema i Inspirationsfabriken - denna vecka handlar det om vardagsrum.


Och jag bjuder idag på en rundvandring i vårt... Basen i rummet är vitt och naturfärger - byter ut kuddar och accentfärger efter årstid. Just nu är det en gnutta rött ♥


Vi har ett ganska litet vardagsrum, men det fyller ändå sin funktion.


I vänstra hörnet rakt - sett från dörröppningen - står ett gammalt kurbitsmålat hörnskåp med Hälsingemotiv från 1805. En av mina favoritmöbler som kommer från min mammas föräldrahem.


I det högra hörnet har jag ställt ett kaffebord med resväskor under (bra förvaring av inredningstidningar bland annat).


Och en gammal dockvagn som min morfars moster haft. Även i denna ligger inredningstidningar.


Vi snurrar lite till och i nästa hörn finns vår braskamin som det eldas flitigt i så här års....


Bredvid den står en rottingfåtölj och ett litet bord med trådrullsben.


TV:n står på en gammal skänk direkt till vänster vid dörröppningen. Har sett hur många gömmer TV;n i skåp eller bakom ett draperi. Detta är ett projekt som jag skissar lite på. Det är ju ingen vacker möbel precis, den där TV;n...


Ja, det var rundvandringen i vårt vardagsrum. Hade gärna önskat mig några kvadrat till så att vi fick plats med ett matbord.. Men, men... Vi bor i ett litet hus.


Det blev ganska många bilder idag. Hoppas ni orkade hänga med hela vägen?

Glöm inte att kika in i Fabriken för fler bloggares vardagsrum!

Kramen Jenny

6 kommentarer:

EnSpruckenRosaTekopp sa...

Hej Jenny! Vad mysigt ni har det i ert vardagsrum.. Roligt med så många bilder :) hoppas du har haft en fin luciadag. Kram & trevlig helg

Mina drömmars hus sa...

Oj jag tycker att de ser stort ut, du ha fått plats med en massa vackra saker.
Waow för vagnen!!!
Kram
AC

Marias Hörna - Njut av livet ♥ sa...

Så fint och mysigt du alltid har det.
Önskar dig en fin och kall helg, kram från Maria

Carro Öberg sa...

Ni har det jättefint Jenny :-)
Så lämpligt med en vit bas åxå, för då kan man så enkelt ändra om med kuddar, gardiner och små prydnadsgrejer i någon stark färg.
Ha en fin fredag nu
Kram kram

Jenny sa...

Vad fint du har i vardagsrummet, ser verkligen mysigt ut. Tack för titten!

Kram,
Jenny

Annes vita rum sa...

Vilken härlig rundvandring i erat vardagsrum! fint... ha de gott/kram