måndag 13 augusti 2012

Jobbstart och svamplycka♥


God kväll.

Så var första dagen avklarad. Kändes lite tungt att kliva upp i morse - berodde nog dock mest på att jag hade ovanligt svårt att somna igårkväll/natt. Kikade på klockan sista gången vid 01.30... 

Men annars var det övervägande positiva känslor att komma tillbaka. Ett nytt spännande läsår framför oss. Nya kollegor i arbetslaget, en ny mentorsklass väntar nästa vecka. Det kommer att bli kanoners!


Efter middagen idag begav sig maken och sonen ut på svampjakt - och snacka om svamplycka! De kom hem med en proppfull korg med härligt, gula kantareller.

En härliga svampkvällsmacka blev det - och sen har jag förvällt svamp som ska packeteras och frysas ner i småpåsar för kommande mums-stunder.

Hur har er måndag varit?
Verkar som att vi är många som börjat jobba idag..

Kramen Jenny

9 kommentarer:

Änglarum sa...

Oj vilken skörd!! vågar jag erkänna att jag inte äter dessa svampar!men kul att plocka tycker jag..hi hi ha en fin kväll!kram Jessica

zockervadd sa...

Skogens guld <3 Det fins tametusan inget godare än gula kantareller, det är MUMS om nåt de!!!!
Jag har oxå hittat massor... 20 påsar förvällda i frysen= kärlek... hehe

Kram Jenny

LissasVita sa...

Ser att många plockar svamp...ser så härligt ut med dessa goa inbjudande bilder...tänk att jag har aldrig plockat svamp...det har jag kvar... Kramen Lisbeth

Unknown sa...

Mums vad gott med svamp :P
(allra helst om någon annan kan plocka den åt en)

Måndagen var kanoners tycker jag, tisdagen också!
Härlig start helt enkelt :)

Kram kram

vitadrömmarobusigabarn sa...

Åh underbart så himla gott med svamp!!
Och härlig start med jobbet
Önskar dig en jättetrevlig Helg Kram Tina!!!!

pepparkakshuset sa...

hejsan

vilket svampberg!!! det är väll bara att gratulera hihi

kramar ELLINOR

EnSpruckenRosaTekopp sa...

Mmm vad gott med svamp! Ha en fin fortsättning på helgen, Kram!

Jenny sa...

Vad härligt med kantareller! Vi har bara kommut ut och plockat en gång och då var vi inte ute så länge, men sen har svärmor varit hit i omgångar med hallon, blåbär och krusbär som vi tacksamt tar emot. Vi är storkonsumenter av bär men dåliga på att skaffa egna.

Kram,
Jenny

Louise Alexandersson fotografier sa...

åh sådan skörd! lycka

kram l