måndag 6 februari 2012

Nära till hands..


God kväll i stugorna!
Måndag igen, ny vecka - nya möjligheter!
Den värsta kylan har släppt och det är mer normala vintertemperaturer ute. Skönt!

Idag visar jag lite bilder från köket och hyllorna och köksbänken bredvid spisen. Redskap som kan vara bra att ha nära till hands hänger just på en rostfri stång.
I den blå lådan förvarar vi bröd.

Hyllorna och stången ska under våren bytas ut till mer "lantliga" hyllor och krokar.
I den lilla äggkorgen ligger en hel hög med vitlök - något som vi använder i stort sett varje dag... Har ni någon "favoritkrydda" som ni ofta använder i matlagningen? 
Ha en fin kväll, kära vänner.
Kramen Jenny

5 kommentarer:

Vintage House sa...

Ja det är verkligen super att ha det som man använder ofta framme...
Mina favoriter är vitlök och Basilika:)
vitlök används nästan varje dag
ha en mysig kväll
kram
sandra

Lisa sa...

Så fiffigt och härligt när man har allt ino räckhåll eller hur. Har ett gammalt fönster i taker jag fullt i redskap. Favoritkrydda, nja citronpeppar eftersom jag älskar fisk...

Kram Lisa

Hammarsbacken sa...

Den lilla "vitlökskorgen" var så söt. Du frågade efter tips på loppisar. Jag brukar åka till Spikfabrikens loppis alldeles i närheten av där jag bor i Valbo. Det är öppet på helgerna. Sedan finns ju Erikshjälpen vid Alderholmen inne i stan. Den är öppen tisdag torsdag och lördag, om jag inte har alldeles fel. Det är två av de största loppisarna häromkring. Själv åker jag på loppis i Dalarna en hel del också eftersom min dotter bor där. Bor du i närheten av Söderhamn? Jag var på en stor loppis i Söderhamn i somras som jag tyckte var bra. Jag kommer inte ihåg vad den hette men jag tror det var något med ett tjejnamn. Den låg i alla fall i närheten av MC Donalds. Kanske du har några tips på loppisar i närheten av Söderhamn? Jag är ju där en del på somrarna eftersom vi har stuga där. För visst bodde du väl där någonstans????? Kram Sonja.

Tina sa...

Din brödlåda gillar jag, är inne på färg nu..
Det man använder ofta kan lika gärna stå framme, då går det ju lite smidigare!

kram

Unknown sa...

Älskar vitlök jag åxå faktiskt. Just nu är det dock relativt kryddfritt som gäller ;)

Kram kram