söndag 30 oktober 2011

Omålat


Som ni kanske lagt märke till så gillar jag vitt! Vill gärna måla allt i vitt...


I alla fall nästan...
Vårt köksbord kommer att förbli omålat! Det är ett gammalt bord som min morfars farfar har gjort.


Är lite i valet och kvalet när det gäller vår kökssoffa. Den har sin historia min kära soffa. Den är inte jättegammal, men min mormor sov i denna när hon var liten...


Vad tycker ni?
Måla eller inte?


Kuddarna är sydda av gamla kärlhanddukar med monogrammet E N - som står för Ellen Nilsen - min gammelmormor.

Något som definitivt ska målas förr eller senare (gärna förr) är våra köksluckor (skymtar till vänster i nedre bilden)! Vi ska dock försöka hitta någon som kan sprutlackera dem så att det blir bra!


Hoppas ni haft en fin söndag - och att ni tagit tillvara på den extra timmen som vi fick!
Kramen Jenny

15 kommentarer:

Änglarna finns sa...

Hej!
Jag har också en gammal kökssoffa, Får tyvärr inte plats med den där jag nu bor. Så den står på vinden.
Min soffa är också i furu...skulle aldrig måla den..trots att jag också älskar vitt!
Ha en fortsatt mysig kväll!!
Kram Annika

dagdrömmar i vitt sa...

Hej vännen ja det var inte lätt. Om den har en gammal historia skulle jag ha svårt att måla den vit. Annars hade jag gått fram som en bulldoser med penseln, hihi
Vitt är ju så ljust och fint;)
Du ska nog gå på din magkänsla<3
kramkram <3 nettan

Ockes Vita Villa sa...

Hej!
Känner igen mig när du säger du gärna vill ha allt i vitt :) Själv har jag precis målat om mina föräldrars gamla furu bord och stolar.
Ångrar det inte en sekund!
Lycka till med ditt beslut...
Kram Angelica

Gamla skolan-Jennie sa...

Hej!

Så skönt med en dag för sig själv! Det behöver man ibland!

Åh vilken beslutsångest man kan få! Soffan är väldigt fin som den är tycker jag, bryter fint mot det vita och tillför lite "värme! MEN den skulle säkert bli vacker som vit också, som sagt det är inte lätt att välja ibland!

Kram Jennie

zockervadd sa...

Nä.. jag förstår dig. Finns det såna där minnen i möblerna så känns det fel att göra om dem..

Naturligtvis krånglade min iphone.
Du får läsa på min blogg;-)
Fast det var inte BARA min....;-)

Kram på dig <3!!!!!

freddesvitahem sa...

Jg hade laserat soffan vit så man kan se träet.
Luckorna hade jag målat på momangen.
Hoppas verkligen du hittar en sprutlackerare.
Håller tummarna.
Varm kram.
Fredde

Monica sa...

Hej jenny, jag kan inte säga till dig vad du borde eller inte borde göra, som en annan sa gå på din magkänsla...

Tack för fina kommentarer i min blogg, hinner som sagt vad inte alltid svara. men Me I like.

Monica
ps jag har haft krongel med att kommentera till din blogg på senaste tiden..

Monica sa...

Jippi!!!!Det funkade !!!!

Carro sa...

Klart du ska måla :=)

Mysigt med gamla kuddar och handdukar och sånt, där det finns initialer tkr jag :o)
Tack för korten idag, du är en pärla <3

Lisa sa...

Hej söta..Ja här röstas på måla vit. Jag är hopplös. Vit, vitt , vitt. Men bordet är tabu såklart. Ha en fin vecka...

Kram Lisa

Vilmas Hus sa...

Svårt det där... Men jag gillar vitmålade kökssoffor, skulle själv vilja ha en=) Så jag röstar på att du ska måla! Hoppas du kan bestämma dej!

Kram Charlotte

Vi i Villa Ville kulla sa...

Ja jag älskar ju vitt!!!!
Klart du ska måla soffan vit!!!
Ha en bra dag!!
Kram Lotta

LissasVita sa...

Ja här var det olika bud.....jag har en vit soffa och den är vit...magkänslan får vl avgöra som någon här rek.Det blir nog bäst! Kram Lisbeth

LissasVita sa...

Som sagt min soffa är vit och den är vit.....fin ska det ju vara....så kan det bli....Lisbeth

Petra-Lantlig Charm sa...

Jag tycker nog måla fast kanske bara ett eller två lager så den ser lite sliten ut! Jag målade min vit fast gjorde sitsen väldigt sliten, det tyckte jag blev fint. Kolla på min blogg och under kök!

Ha en fin kväll!

Kram petra