onsdag 25 juli 2012

Frånkopplad och frosseri...


Hejsan kära bloggvänner!

Hoppas ni inte har gett upp när det gäller mig och bloggen...
Vi har varit frånkopplade från omvärlden i snart två veckor. Ett rejält åskväder slog ut såväl internet som TV;n här hemma... Därav bloggpausen..


Nu har vi haft intensiva veckor med rust och snickerier så vi har inte riktigt haft tid att sakna det heller.. Men visst var det skönt när vi åter igen kom på banan idag!



Vi har byggt klart vår altan/veranda, bytt ytterdörr och byggt en ny farstukvist. Och så har vi bytt tre fönster samt satt in ett nytt. Eller vi och vi... Det är väl vår käre Snickar-Perra som gjort det mesta. Vi har hantlangat och jag har målat och målat och målat.. 


Det återstår en del målning och en del småfix, men vi börjar se slutet av all slit!!
Idag visas dock bilder från köket - som också är uppfräschat. Från bröstpanel och tapet till pärlspont från golv till tak.


Just nu dignar mina klätterrosor av härligt röda blommor, det är nästan så att kvistarna ger vika... Det är såå härligt att kunna frossa i rosor! Vardagslyx eller hur??


Kramen Jenny♥

5 kommentarer:

Jenny sa...

Tråkigt när man blir frånkopplad men samtidigt kan det vara riktigt skönt. Jag har haft en riktig bloggtorka, nu är jag sugen att skriva och läsa igen, och då inser jag att jag har saknat det. Ser fram emot fler bilder från er renovering! Så fräscht och fint i köket!

Kram,
Jenny

Änglarum sa...

Hej! hoppas du har det skönt! trots frånkopplingen ;) du har så fina bilder att visa,njuter... kram Jessica

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Både veranda och kök fixat, då har ni haft fullt upp. Skönt att du har datorn igång igen.
Kramar
AnnaMaria

Unknown sa...

Finfina bilder du har lagt ut :)
Jaså, ni fick påhälsning av åskan? Men som sagt har ni ju haft händerna fulla ändå!

Vill se lite mer bilder från nybygget :)

Ha en fortsatt fin semester!
Kram kram

LissasVita sa...

Ja då märker man hur mycket tid datan tar,när det inte funkar..välkommen tillbaka! Kramen Lisbeth